Total search result: 206 (6762 milliseconds) |
ارسال یک معنی جدید |
|
|
|
|
Menu
|
English |
Persian |
Menu
|
|
master control program U |
برنامه کنترل اصلی |
|
|
معنی که میخواستی رو پیدا نکردی؟ برو تو این صفحه تا از دیگرون کمک بگیری.
|
Search result with all words |
|
|
link U |
تعداد دستورات کامپیوتری در برنامه که در هر زمان قابل فراخوانی هستند و کنترل به دستور بعدی به برنامه اصلی برمی گردد |
|
|
executive U |
برنامه اصلی در سیستم کامپیوتر که اجرای سایر برنامه ها را کنترل میکند |
|
|
executives U |
برنامه اصلی در سیستم کامپیوتر که اجرای سایر برنامه ها را کنترل میکند |
|
|
supervisory U |
برنامه اصلی در سیستم کامپیوتری که اجرای تعبیر برنامه ها را کنترل میکند |
|
|
communication U |
مجموعه اصلی از برنامه ها که پروتکل ها را رعایت می کنند.کنترل کنندههای فرمت و وسیله و خط برای نوع وسیله یا خط استفاده میشود |
|
Other Matches |
|
|
apt U |
یک سیستم برنامه نویسی که کاربردهای کنترل عددی برای کنترل برنامه ریزی شده اعمال ماشین استفاده میشود |
|
|
elegant U |
یک برنامه با کمترین مقدارحافظه اصلی طراحی یک برنامه کارا که با کم کردن تعداد دستورالعملهای بکاربرده شده برای انجام کارهای گوناگون از حداقل ممکن حافظه اصلی استفاده کند |
|
|
VL local bus U |
مین کنترل مستقیم از طریق باس اصلی روی پردازنده اصلی و برقراری ارسال داده خیلی سریع بین حافظه اصلی و کارت جانبی بدون استفاده از پردازنده |
|
|
VL bus U |
مین کنترل مستقیم از طریق باس اصلی روی پردازنده اصلی و برقراری ارسال داده خیلی سریع بین حافظه اصلی و کارت جانبی بدون استفاده از پردازنده |
|
|
newer U |
دستور برنامه که حافظه اصلی برنامه فعلی را پاک میکند و آماده پذیرش وارد کردن برنامه جدید میشود |
|
|
new- U |
دستور برنامه که حافظه اصلی برنامه فعلی را پاک میکند و آماده پذیرش وارد کردن برنامه جدید میشود |
|
|
new U |
دستور برنامه که حافظه اصلی برنامه فعلی را پاک میکند و آماده پذیرش وارد کردن برنامه جدید میشود |
|
|
newest U |
دستور برنامه که حافظه اصلی برنامه فعلی را پاک میکند و آماده پذیرش وارد کردن برنامه جدید میشود |
|
|
job U |
دستورات کنترل کار یا برنامه کوتاه که پیش از اجرای برنامه باز میشود و سیستم را طبقه نیاز برنامه تنظیم میکند |
|
|
jobs U |
دستورات کنترل کار یا برنامه کوتاه که پیش از اجرای برنامه باز میشود و سیستم را طبقه نیاز برنامه تنظیم میکند |
|
|
master U |
سیستم با کامپیوتر کنترل اصلی و یک فرعی که از اصلی دستور می گیرد |
|
|
masters U |
سیستم با کامپیوتر کنترل اصلی و یک فرعی که از اصلی دستور می گیرد |
|
|
mastered U |
سیستم با کامپیوتر کنترل اصلی و یک فرعی که از اصلی دستور می گیرد |
|
|
rolleron U |
کنترل پروازی که به عنوان کنترل اولیه و اصلی درموشکهای دارای بال شعاعی بکار رود |
|
|
modular U |
بخشهای کوچک نوشته شده در برنامه از کد کامپیوتر که مناسب برنامه سافت یافته است و از برنامه اصلی قابل فراخوانی است |
|
|
tasks U |
نرم افزار سیستم که کنترل و اختصاص منابع به برنامه ها را کنترل میکند |
|
|
task U |
نرم افزار سیستم که کنترل و اختصاص منابع به برنامه ها را کنترل میکند |
|
|
apt U |
زبان برنامه سازی برای کنترل ماشینهای کنترل عددی |
|
|
executive U |
دستوری که برای کنترل و اجرای برنامه ها تحت کنترل سیستم عامل به کار می رود |
|
|
executives U |
دستوری که برای کنترل و اجرای برنامه ها تحت کنترل سیستم عامل به کار می رود |
|
|
preemptive multitasking U |
حالت چندکاره که سیستم عامل یک برنامه را برای مدت زمانی اجرا میکند و پس کنترل را به برنامه بعدی میدهد به طوری که برنامه بعدی وقت پردازنده را نخواهد گرفت |
|
|
statements U |
دستور برنامه که کنترل برنامه را طبق خروجی یکرویداد مجدداگ هدایت کند |
|
|
statement U |
دستور برنامه که کنترل برنامه را طبق خروجی یکرویداد مجدداگ هدایت کند |
|
|
main line program U |
بخشی از یک برنامه که ترتیب اجرای سایر واحدهای موجوددر برنامه را کنترل میکند |
|
|
synthetic address U |
زبان برنامه نویسی که برنامه اصلی به آن نوشته شده است |
|
|
subprogram U |
1-زیر تابع در یک برنامه . 2-برنامهای که با برنامه اصلی فراخوانی شود |
|
|
functions U |
مجموعهای از دستورات برنامه کامپیوتری در برنامه اصلی که کار خاصی را انجام می دهند |
|
|
chapter U |
بخشی از برنامه اصلی که به تنهایی قابل اجراست و نیازی به بقیه برنامه ندارد |
|
|
dynamic link library U |
در ویندوز ماکروسافت و OS/2 کتابخانه برنامه ها که از طریق برنامه اصلی قابل فراخوانی است |
|
|
functioned U |
مجموعهای از دستورات برنامه کامپیوتری در برنامه اصلی که کار خاصی را انجام می دهند |
|
|
chapters U |
بخشی از برنامه اصلی که به تنهایی قابل اجراست و نیازی به بقیه برنامه ندارد |
|
|
function U |
مجموعهای از دستورات برنامه کامپیوتری در برنامه اصلی که کار خاصی را انجام می دهند |
|
|
conditional U |
دستور برنامه سازی که کنترل برنامه را طبق خروجی یک رویداد غیر مستقیم میکند |
|
|
parent program U |
در حین اجرا. مراحل اصلی که به برنامه پدر بر می گردد پس از اتمام کار برنامه فرزند |
|
|
identification U |
بخشی از کد اصلی برنامه COBOL که مشخصه ها و قالبهای داده و متغیر در برنامه مشخص اند |
|
|
sections U |
بخشی از برنامه اصلی که مستقل اجرا میشود وبدون نیاز به اجرای بقیه برنامه |
|
|
section U |
بخشی از برنامه اصلی که مستقل اجرا میشود وبدون نیاز به اجرای بقیه برنامه |
|
|
segments U |
بخش از برنامه اصلی که مستقلاگ اجرا شود و نیازی به اجرای تعبیر برنامه نیست |
|
|
segment U |
بخش از برنامه اصلی که مستقلاگ اجرا شود و نیازی به اجرای تعبیر برنامه نیست |
|
|
out of line U |
جملاتی مربوط به یک برنامه کامپیوتری که در خط اصلی برنامه نیستند |
|
|
thread U |
زبان برنامه نویسی که به بخشهای زیادی از کد امکان نوشتن و پس استفاده توسط برنامه اصلی میدهد |
|
|
semicompiled U |
برنامه تبدیل شده از برنامه کد اصلی که حاوی توابع کتابخانهای و... نیست که در کد مبدا استفاده می شوند |
|
|
threads U |
زبان برنامه نویسی که به بخشهای زیادی از کد امکان نوشتن و پس استفاده توسط برنامه اصلی میدهد |
|
|
swapping U |
فعالیتی که در آن داده برنامه از حافظه اصلی به دیسک می رود در حالی که برنامه دیگر آماده اجرا است |
|
|
subroutine U |
بخشی از برنامه که تابع مورد نظر را انجام میدهد و در هر زمان از داخل برنامه اصلی قابل فراخوانی است |
|
|
shell out U |
خارج شدن به سیستم عامل وقتی که برنامه اصلی هنوز در حافظه است , پس کاربر به برنامه برمی گردد |
|
|
development support library U |
امکانات خودکار که با ان یک منشی برنامه نویسی فایلهای توسعه برنامه را که شامل نسخههای اصلی مجموعههای تست داده واسناد گزارش میباشدنگهداری میکند |
|
|
transferring U |
زمانی که دستور انشعاب یا جهش در برنامه اجرا میشود, کنترل به نقط ه دیگر در برنامه منتقل میشود |
|
|
transfer U |
زمانی که دستور انشعاب یا جهش در برنامه اجرا میشود, کنترل به نقط ه دیگر در برنامه منتقل میشود |
|
|
transfers U |
زمانی که دستور انشعاب یا جهش در برنامه اجرا میشود, کنترل به نقط ه دیگر در برنامه منتقل میشود |
|
|
focused U |
پنجرهای در CUI که فعال است و ورودی کاربر را می پذیرد یا توسط یک برنامه کنترل میشود و از برنامه دستورات را می پذیرد |
|
|
focuses U |
پنجرهای در CUI که فعال است و ورودی کاربر را می پذیرد یا توسط یک برنامه کنترل میشود و از برنامه دستورات را می پذیرد |
|
|
focussed U |
پنجرهای در CUI که فعال است و ورودی کاربر را می پذیرد یا توسط یک برنامه کنترل میشود و از برنامه دستورات را می پذیرد |
|
|
focusses U |
پنجرهای در CUI که فعال است و ورودی کاربر را می پذیرد یا توسط یک برنامه کنترل میشود و از برنامه دستورات را می پذیرد |
|
|
focussing U |
پنجرهای در CUI که فعال است و ورودی کاربر را می پذیرد یا توسط یک برنامه کنترل میشود و از برنامه دستورات را می پذیرد |
|
|
focus U |
پنجرهای در CUI که فعال است و ورودی کاربر را می پذیرد یا توسط یک برنامه کنترل میشود و از برنامه دستورات را می پذیرد |
|
|
Windows API U |
مجموعه توابع و دستورات استاندارد که توسط ماکروسافت معرفی شده اند و به برنامه نویس امکان کنترل سیستم عامل ویندوز را از طریق زبان برنامه نویسی میدهد |
|
|
interactive U |
سیستم چند رسانهای که کاربر دستوری وارد میکند و برنامه پاسخ میدهد یا کاربر میتواند عملیات را کنترل کند و نیز نحوه کار برنامه را |
|
|
subroutine U |
تعداد دستورات کامپیوتر در برنامه که در زمان فراخوانی می شوند و تا خاتمه کنترل می شوند و پس از فراخوانی کنترل به دستور بعدی می رود |
|
|
main control lever U |
اهرم کنترل اصلی |
|
|
slave U |
ترمینالی که با کامپیوتر اصلی یا ترمینال کنترل شود |
|
|
slaving U |
ترمینالی که با کامپیوتر اصلی یا ترمینال کنترل شود |
|
|
microcomputer U |
آدرس و باس کنترل اصلی در ریز کامپیوتر |
|
|
slaves U |
ترمینالی که با کامپیوتر اصلی یا ترمینال کنترل شود |
|
|
slaved U |
ترمینالی که با کامپیوتر اصلی یا ترمینال کنترل شود |
|
|
control program U |
برنامه کنترل |
|
|
program control U |
کنترل برنامه |
|
|
fronting U |
یچهای کنترل سیستم کامپیوتر اصلی و نشانگرهای وضعیت |
|
|
front U |
یچهای کنترل سیستم کامپیوتر اصلی و نشانگرهای وضعیت |
|
|
cpu U |
بخش اصلی CPU شامل ALU واحد کنترل |
|
|
main program U |
برنامه اصلی |
|
|
body U |
1-بخش اصلی در یک متن 2-بخش اصلی یک برنامه |
|
|
bodies U |
1-بخش اصلی در یک متن 2-بخش اصلی یک برنامه |
|
|
master control program U |
شاه برنامه کنترل |
|
|
job control statement U |
جمله کنترل برنامه |
|
|
input control program U |
برنامه کنترل ورودی |
|
|
job control language U |
زبان کنترل برنامه |
|
|
panel U |
یچهای کنترل سیستم کامپیوتر اصلی و نشان دهندههای وضعیت |
|
|
host computer U |
کنترل اصلی کامپیوتر در سیتم چند کاربر یا توزیع شده |
|
|
panels U |
یچهای کنترل سیستم کامپیوتر اصلی و نشان دهندههای وضعیت |
|
|
host computers U |
کنترل اصلی کامپیوتر در سیتم چند کاربر یا توزیع شده |
|
|
job control program U |
برنامه کنترل برنامه |
|
|
automatic program control U |
کنترل برنامه بطور خودکار |
|
|
production planning and control U |
برنامه ریزی و کنترل تولید |
|
|
master menu U |
برنامه غذایی اصلی یکان |
|
|
source U |
1-لیست کردن متن به صورت اصلی . 2-لیست کردن برنامه اصلی |
|
|
cp/m U |
برنامه کنترل برای ریزپردازنده icrocomputers |
|
|
jcl U |
زبان کنترل برنامه Language Control ob |
|
|
outlining U |
مراحل و تصمیمات اصلی در برنامه یا سیستم |
|
|
outlines U |
مراحل و تصمیمات اصلی در برنامه یا سیستم |
|
|
outline U |
مراحل و تصمیمات اصلی در برنامه یا سیستم |
|
|
outlined U |
مراحل و تصمیمات اصلی در برنامه یا سیستم |
|
|
absolute address |
برنامه ای که بخشی از کد را در حافظه اصلی بار میکند |
|
|
passed U |
برنامه اسمبلر که کد اصلی را در یک عمل ترجمه میکند |
|
|
environment division U |
یکی از چهار قسمت اصلی یک برنامه COBOL |
|
|
pass U |
برنامه اسمبلر که کد اصلی را در یک عمل ترجمه میکند |
|
|
machine address |
برنامه ای که بخشی از کد را در حافظه اصلی بار میکند |
|
|
passes U |
برنامه اسمبلر که کد اصلی را در یک عمل ترجمه میکند |
|
|
identification division U |
یکی از چهار قسمت اصلی یک برنامه COBOL |
|
|
maximise U |
برگرداندن نشانه برنامه به پنجره اصلی نمایش آن |
|
|
coresident U |
دو یا چند برنامه که همزمان در حافظه اصلی هستند |
|
|
cores U |
برنامه کامپیوتری ذخیره شده در حافظه اصلی |
|
|
core U |
برنامه کامپیوتری ذخیره شده در حافظه اصلی |
|
|
procedure division U |
یکی از چهار قسمت اصلی برنامه کوبول |
|
|
nests U |
بخشی از برنامه که یک حلقه کنترل در دیگری استفاده میشود |
|
|
statements U |
دستور برنامه برای کنترل صفر زبان به کامپایلر,.... |
|
|
statement U |
دستور برنامه برای کنترل صفر زبان به کامپایلر,.... |
|
|
nest U |
بخشی از برنامه که یک حلقه کنترل در دیگری استفاده میشود |
|
|
load U |
انتقال فایل یا برنامه از دیسک یا نوار به حافظه اصلی |
|
|
associated document U |
متن یا فایلی که به برنامه کاربردی اصلی اش متصل است |
|
|
main U |
بخشی از دستورات که بخش اصلی برنامه را تشکیل می دهند. |
|
|
associated file U |
متن یا فایلی که به برنامه کاربردی اصلی اش متصل است |
|
|
assembler U |
کد شی ای که در یک اجرای اسمبلی از برنامه اصلی ایجاد شده است |
|
|
source U |
مجموعه پانچ کارتها که حاوی کد اصلی برنامه است |
|
|
loads U |
انتقال فایل یا برنامه از دیسک یا نوار به حافظه اصلی |
|
|
handler U |
بخشی از سیستم عامل یا برنامه که یک وسیله جانبی را کنترل میکند |
|
|
transfers U |
دستوری که کنترل پردازنده را از یک بخش برنامه به دیگری هدایت کند |
|
|
transferring U |
دستوری که کنترل پردازنده را از یک بخش برنامه به دیگری هدایت کند |
|
|
store U |
سیستم ذخیره سیگنال کنترل ارتباطی در کامپیوتر به صورت برنامه |
|
|
handlers U |
بخشی از سیستم عامل یا برنامه که یک وسیله جانبی را کنترل میکند |
|
|
transfer U |
دستوری که کنترل پردازنده را از یک بخش برنامه به دیگری هدایت کند |
|
|
storing U |
سیستم ذخیره سیگنال کنترل ارتباطی در کامپیوتر به صورت برنامه |
|
|
internal sort U |
مرتب کردن برنامه فقط با استفاده از حافظه اصلی سیستم |
|
|
loader U |
برنامه کوتاهی که داده را از کارت پانج به حافظه اصلی می برد |
|
|
hypertalk U |
زبان برنامه نویسی برای کنترل پایگاه داده Hyper Card |
|
|
subroutine U |
دستور برنامه نویسی کامپیوتری که کنترل زیر تابع را هدایت میکند |
|
|
languages U |
زبان اصلی که برنامه با آن نوشته میشود تا توسط کامپیوتر پردازش شود |
|
|
recompile U |
کامپایل کردن برنامه اصلی مجددا پس از اعمال تغییرات یا رفع خطا |
|
|
cards U |
برنامه کوتاهی که داده را از کارت پانچ به حافظه اصلی منتقل میکند |
|
|
primary U |
که برنامه جاری را ذخیره میکند 2-حافظه اصلی داخل سیستم کامپیوتری |
|
|
card U |
برنامه کوتاهی که داده را از کارت پانچ به حافظه اصلی منتقل میکند |
|
|
assembler U |
پیام برنامه اسمبلی برای اعلام اینکه خطا در کد اصلی یافت شد |
|
|
language U |
زبان اصلی که برنامه با آن نوشته میشود تا توسط کامپیوتر پردازش شود |
|
|
inputted U |
مجموعه دستوراتی که وسیله ورودی /خروجی را کنترل میکند و داده دریافتی را به محل اصلی ذخیره سازی انتقال میدهد |
|
|
input U |
مجموعه دستوراتی که وسیله ورودی /خروجی را کنترل میکند و داده دریافتی را به محل اصلی ذخیره سازی انتقال میدهد |
|
|
jump instruction U |
دستوری که کنترل را از یک نقط ه برنامه به دیگری منتقل میکند بدون هیچ شرطی |
|
|
switches U |
نقط های در برنامه کامپیوتری که کنترل از آن به یکی از چند انتخاب ممکن می رود |
|
|
switch U |
نقط های در برنامه کامپیوتری که کنترل از آن به یکی از چند انتخاب ممکن می رود |
|
|
switched U |
نقط های در برنامه کامپیوتری که کنترل از آن به یکی از چند انتخاب ممکن می رود |
|
|
indirect objects U |
برنامه کامپیوتری به صورت کد اصلی که توسط کامپایلر یا اسمبلر تولید شده است |
|
|
object U |
برنامه کامپیوتری به صورت کد اصلی که توسط کامپایلر یا اسمبلر تولید شده است |
|
|
returning U |
دستوری که باعث میشود اجرای برنامه ازبرنامه اصلی به زیر تابع برگردد |
|
|
direct objects U |
برنامه کامپیوتری به صورت کد اصلی که توسط کامپایلر یا اسمبلر تولید شده است |
|
|
assembling U |
روند خودکاری که بوسیله ان کامپیوتر برنامه اصلی را به زبان سمبلیک تبدیل میکند |
|
|
objected U |
برنامه کامپیوتری به صورت کد اصلی که توسط کامپایلر یا اسمبلر تولید شده است |
|
|
returned U |
دستوری که باعث میشود اجرای برنامه ازبرنامه اصلی به زیر تابع برگردد |
|
|
return U |
دستوری که باعث میشود اجرای برنامه ازبرنامه اصلی به زیر تابع برگردد |
|
|
objects U |
برنامه کامپیوتری به صورت کد اصلی که توسط کامپایلر یا اسمبلر تولید شده است |
|
|
returns U |
دستوری که باعث میشود اجرای برنامه ازبرنامه اصلی به زیر تابع برگردد |
|
|
objecting U |
برنامه کامپیوتری به صورت کد اصلی که توسط کامپایلر یا اسمبلر تولید شده است |
|
|
directives U |
دستور برنامه نویسی که برای کنترل کردن مترجم زبان به کاپایلر و غیره است |
|
|
directive U |
دستور برنامه نویسی که برای کنترل کردن مترجم زبان به کاپایلر و غیره است |
|
|
overlay U |
فضای حافظه اصلی که برای ذخیره بخش قط عی از برنامه جاری قابل مدیریت است |
|
|
overlaying U |
فضای حافظه اصلی که برای ذخیره بخش قط عی از برنامه جاری قابل مدیریت است |
|
|
DLL U |
در ویندوز ماکروسافت و OS/2 کتابخانه برنامههای کاربردی که از طریق برنامه اصلی قابل فراخوانی اند |
|
|
main U |
مجموعه دستوراتی که بخش اصلی برنامه را می سازند و از آنجا سایر توابع فراخوانی می شوند |
|
|
overlays U |
فضای حافظه اصلی که برای ذخیره بخش قط عی از برنامه جاری قابل مدیریت است |
|
|
api U |
مجموعهای از توابع و دستورات برنامه استاندارد که به برنامه ساز امکان میدهد با برنامه از طریق برنامه کاربردی دیگر واسط شود |
|
|
peripheral U |
بخش کوتاه برنامه کامپیوتری که به کاربر امکان دستیابی و کنترل ساده وسیله جانبی میدهد |
|
|
MCI U |
دستوراتی که به هر برنامه امکان کنترل چند رسانهای را میدهد مثل کارت صدا و قطعه ویدیو |
|
|
media U |
دستوراتی که به هر برنامه امکان کنترل چند رسانهای می دهند مثل کارت صدا و قطعه ویدیو |
|
|
unconditional U |
دستوری که کنترل را از یک بخش برنامه به دیگری منتقل میکند , بدون بستگی داشتن به وقوع شرایط ی . |
|
|
maintenance U |
بررسی کننده برنامه که اشکال فرعی یا خطایی که به بخشهای اصلی آسیب نمیزند را صحیح میکند |
|
|
cascade control U |
چندین واحد کنترل که هر یک دیگری را کنترل میکند, کنترل ابشاری |
|
|
slaves U |
پردازنده مخصوص که با پردازنده اصلی کنترل میشود |
|
|
slaving U |
پردازنده مخصوص که با پردازنده اصلی کنترل میشود |
|
|
slave U |
پردازنده مخصوص که با پردازنده اصلی کنترل میشود |
|
|
slaved U |
پردازنده مخصوص که با پردازنده اصلی کنترل میشود |
|
|
jobs U |
زمان برنامه نویسی کامپیوتری که حاوی دستورات خاص مربط به امور کنترل کارها و پردازش است |
|
|
interactive U |
ابزار توسعه یافته نرم افزاری که به کاربر امکان میدهد برنامه را تحت کنترل اجرا کند |
|
|
job U |
زمان برنامه نویسی کامپیوتری که حاوی دستورات خاص مربط به امور کنترل کارها و پردازش است |
|
|
scroll U |
که نحوه عملیات کلیدهای کنترل نمایشگر را تغییر میدهد , کار آنها بستگی به برنامه کاربردی دارد |
|
|
reflexes U |
یک برنامه تحلیلی پایگاه داده که برای ایجاد و کنترل اطلاعات به شکل یک لیست بکار برده میشود |
|
|
scrolls U |
که نحوه عملیات کلیدهای کنترل نمایشگر را تغییر میدهد , کار آنها بستگی به برنامه کاربردی دارد |
|
|
reflex U |
یک برنامه تحلیلی پایگاه داده که برای ایجاد و کنترل اطلاعات به شکل یک لیست بکار برده میشود |
|
|
source U |
نرم افزارای که به کاربر امکان تغییر دادن , حذف و افزودن دستورات در فایل اصلی برنامه میدهد |
|
|
coroutine U |
بخشی از برنامه یا تابع که داده را عبور میدهد و سایر توابع همروند را کنترل میکند سپس متوقف میشود |
|
|
simulator U |
برنامه کامپیوتری که کاربر امکان هدایت هواپیما را میدهد. با نشان داده یک تابلوی کنترل واقعی و صحنههای متحرک . |
|
|
simulators U |
برنامه کامپیوتری که کاربر امکان هدایت هواپیما را میدهد. با نشان داده یک تابلوی کنترل واقعی و صحنههای متحرک . |
|
|
virtual U |
بخشی از RAM دریک برنامه کنترل کوتاه به صورتی که گویی یک سیستم ذخیره سازی دیسک سریع است |
|
|
float U |
اضافه بر آدرس اصلی به تمام اندیس ها یا آدرسهای مربوطه برای بررسی حجم حافظه که برنامه نیز دارد |
|
|
floats U |
اضافه بر آدرس اصلی به تمام اندیس ها یا آدرسهای مربوطه برای بررسی حجم حافظه که برنامه نیز دارد |
|
|
floated U |
اضافه بر آدرس اصلی به تمام اندیس ها یا آدرسهای مربوطه برای بررسی حجم حافظه که برنامه نیز دارد |
|
|
partitions U |
فایلی که از فایلهای ترتیبی کوچکتر تشکیل شده باشد و هر بخش جداگانه توسط برنامه کنترل قابل دستیابی است |
|
|
basics U |
سیستمی که برنامه یا کارهای مشخصی را برای یک کامپیوتر مرکزی انجام میدهد و با استفاده از سیگنالهای وقفه قابل کنترل است |
|
|
basic U |
سیستمی که برنامه یا کارهای مشخصی را برای یک کامپیوتر مرکزی انجام میدهد و با استفاده از سیگنالهای وقفه قابل کنترل است |
|
|
partition U |
فایلی که از فایلهای ترتیبی کوچکتر تشکیل شده باشد و هر بخش جداگانه توسط برنامه کنترل قابل دستیابی است |
|
|
logical U |
واحد اطلاعات آماده پردازش که لزوما شبیه داده اصلی در فضای ذخیره سازی نیست که ممکن است حاوی داده کنترل و... باشد |
|
|
inserts U |
مجموعه دستوراتی که مستقیما در برنامه اصلی کپی می شوند که دستور فراخوانی نیز فاهر میشود یا جایی که کاربر نیاز دارد |
|
|
insert U |
مجموعه دستوراتی که مستقیما در برنامه اصلی کپی می شوند که دستور فراخوانی نیز فاهر میشود یا جایی که کاربر نیاز دارد |
|
|
inserting U |
مجموعه دستوراتی که مستقیما در برنامه اصلی کپی می شوند که دستور فراخوانی نیز فاهر میشود یا جایی که کاربر نیاز دارد |
|
|
reentrant subroutine U |
زیرروالی که فقط یک نسخه ازان در حافظه اصلی قرار می گیرد و تگسط چندین برنامه دیگر به طور مشترک استفاده میشود |
|
|
canards U |
رسانگر ایرودینامیکی که دران سطوح فرامین افقی لازم برای کنترل و تنظیم حرکت حول محور عرضی درجلوی سطوح اصلی برا قراردارند |
|
|
canard U |
رسانگر ایرودینامیکی که دران سطوح فرامین افقی لازم برای کنترل و تنظیم حرکت حول محور عرضی درجلوی سطوح اصلی برا قراردارند |
|
|
access time U |
زمان لازم برای یافتن فایل یا برنامه در حافظه اصلی یا حافظه جانبی |
|
|
run duration U |
نرم افزاری است که درحافظه اصلی لازم است درهنگام اجرای برنامه |
|
|
detailing U |
فایل حاوی رکودهایی که برنامه بهنگام سازی فایل اصلی به کار می روند |
|
|
detail U |
فایل حاوی رکودهایی که برنامه بهنگام سازی فایل اصلی به کار می روند |
|
|
loads U |
برنامه کاپیوتری که در حا فظه اصلی باز میشود و سپس به صورت خودکار اجرا میشود |
|
|
compiler U |
که یک برنامه اصلی را که طبق اصول زبان است به زبان ماشین تبدیل و اجرا میکند |
|